Danas slobodno možemo reći da je trkaća scena na ovim prostorima već odavno dostigla veoma zavidan nivo. Stvari koje su nekada bila tako nedostižne postale su svakodnevnica i vrlo pristupačne. Jedna od tih stvari je i “short shifter”.
Short shifter se prvenstveno koristi i služi da bi skratio “hod” ručice mjenjača, a samim tim i vrijeme potrebno za prešaltavanje brzine. U nekim slučajevima čak i omogućio preciznije šaltanje.
Nakon što smo uspješno završili swap K mašine u našeg crx-a, shvatili smo da na shifteru nismo uradili baš zavidan posao. Pošto je rađen swap iz honde civic ep3 koritili smo sve što smo mogli pa tako i orginalni shifter. Funkcionalno je ispunjavao svrhu ali od početka smo znali da to nije trajno riješenje. Položaj i put kuda smo provukli sajle do mjenjača je bio jako loš dok je estetski bilo ispod svih očekivanja.
Ubrzo smo krenuli sa nabavkom potom i zamjenom tj ugradnjom short shifter-a. Prva adresa na koju smo naišli je bio aftermarket brand “k-tuned”. Za njihov short shifter potrebno je izvojiti blizu 600 dollara plus troškovi poštarine i carine. U tom momentu naš prijatelj i klubski kolega Goran Živković poslovno se nalazio u Njemačkoj pa smo uz njegovu pomoć došli do istog proizdovda samo drugog proizvođača po cijeni od samo 170eura.
Prva prepreka na koju smo naišli pri ugradnji bile su sajle. Pošto smo na autu već imali sajle sa ep3, kačenje na shifter nije odgovaralo, Bile su nam potrebne sa RSX-a ili naravno k-tuned čija je cijena iznosila preko 500$.
Da bi izbjegli bespotrebno plaćanje i rasipanje novca odlučili smo da sami nađemo riješenje što bi podrazumjevalo prepravke postojećih (ep3) sajli. Tako da smo neodgovarajuće kačenje odrezali i na punom krutom dijelu sajle narezali M8 navoj.
Uporedo smo otišli kod tokara i istokarili prihvate koje bi kačili na shifter i na njima urezali navoj kao na sajlama, posto nismo znali tačnu poziciju shiftera u autu, napravili smo dovoljno duge i duboke navoje da bi nam ostalo prostora za uštimavanje.
Po završetku smo krenuli sa odabirom najbolje pozicije za shifter i najbolji put za provlačenje sajli do mjenjača te smo izabrali da umjesto da idu ispod auta provukli smo ih kroz firewall i tako izbjegli “lomljenje” sajli i mogućnost zaglavljivanja. Tokarske usluge sa materijalom su nas koštale nepunih 20 eura. Sve je na kraju funkcionisalo savršeno i finalni “proizvod” je doslovno nadmašio očekivanja. Fotografije možete pogledati ispod. Za sva pitanja, pohvale pa čak i kritike osjećajte se slobodno da nam se javite i da nam pišete.
Vaš AMK RacingTeam
Instagram: @krex_sa