Traction bar crx

Problemi

instagram: @krex_sa

Nakon swapa K20 motora u hondu crx naišli smo na probleme. U početku sa fabričkim mostom, pa sa aftermarket traction bar-om, i u konačnici sa pucanjem poluosovina. Prvobitno je bio problem sa prostorom, samo 2mm udaljenosti prednjeg mosta od kartera, seleni na koje su oslonjene uporne spone nisu bili dovoljno jaki da izdrze nagle startove na utrci što je rezultiralo “otvaranjem špure”, pojavljivanje “wheel hop” kao i losa upravljivost automobila čak skoro nemoguće održati pravolinijsko kretanje vozila i naravno trakcija nikakva.

Aftermarket traction bar

Nakon odlaganja kupovine aftermarket traction bar-a napokon smo bili primorani da kupimo isti misleći da ćemo tako riješiti probleme. Jednostavno našli i kupili smo na internetu traction bar pravljen namjenski za CIVIC/CRX. Nakon što je stigao, postavili smo i odvezli auto na digitalnu špuru. Pošto kupljeni traction bar nudi mogućnost preciznog uštimavanja uspjeli smo da špuru podesimo do najsitnijih detalja.

aftermarket traction bar
Digitalna špura “Ferhatović Sarajevo”

Ubrzo nakon toga odlazimo na utrku u Mostaru i nakon prve trening vožnje uviđamo da nešto nije uredu sa trakcijom i upravljanjem, odmah smo pregledali i uvidjeli smo da je jedan nosač traction bar-a pukao tako da smo otišli do obližnje radionice i zavarili smo slomljeni nosač.

Varenje nosača

Nakon što smo sanirali kvar, vratili smo se na stazu. Da bi bili sigurni da smo sve kako treba uradili izašli smo iz parka vozača na prazan prostor da još jednom testiramo sve. Na prvom lansiranju desila se katastrofa gdje je traction bar potpuno polomljen i slomljene obje poluosovine što je za nas značilo kraj vikenda.

Nakon što smo propustili utrku i uzalud bacili novac, morali smo smisliti trajno i kvalitetno riješenje problema.

U saradnji sa našim prijateljem Anesom Rasčićem koji je ujedno i rekorder BIH sa najboljim postignutim vremenom krenuli smo sa izradom “custom traction bar” koji bi bio dovoljno jak da izdrži sve napore utrka i dovoljno praktičan da nam ostavi prostora za podešavanje prednjeg trapa.

Izrada traction bar-a

Da bi izbjegli sva odstupanja u mjerenju odlučili smo da se radovi odvijaju direktno na vozilu.

Materijali i obrada

Nakon prvobitnih mjerenja i prešli smo na odabir materijala za izradu. Za glavnu cijev (most) kao i ja uporne spone koristili smo termovučene cijevi koje se inače koriste za izradu hidrauličnih klipova na radnim mašinama (bageri, dizalice), dok smo za nosače koristili čeličnu ploču debiljne 10mm. Usporedili smo dizajn fabričkih i aftermarket dijelova i sa oba dizajna smo uzimali ono najbolje, tako da smo prihvatne dijelove (kačenje na lafete) upornih spona pravili po uzoru na fabriku dok smo prednje prihvatne dijelove (kačenje na most) pravili po uzoru na aftermarket. Što je podrazumjevalo na lafetama krutu vezu a na mostu uniball. Pošto nismo mogli pronaci dovoljno jake unibole po nagovoru Anesa odlučili smo se za izradu.

Prihvatne “uši” i glavna cijev (most)

Za izradu zadnjih prihvatnih dijelova koristili smo pune čelične šipke koje smo mašinski obradili, dok smo unibole napravili kombinacijom kamionskih krajnica i zadnjih selena od vozila bmw (nepoznat model). Odlučili smo se za te selene iz razloga što oni u sebi već imaju “neku vrstu uniball-a” što bi nam omogućilo kretanje upornih spona koje nam je potrebno.

Prednji i zadnji dijelovi uporne spone

Nakon izrade glavnog mosta, upornih spona, prihvatnih dijelova, počeli smo da polako sklapamo na autu i testiramo fitment

Pošto se sve složilo na svoje mjesto kako treba, počelo je varenje i ojačavanje cijelokupne konstrukcije. Jedno od bitnijh faktora je taj što je i fabrički most i aftermarket traction bar bio vezan za vozilo na samo 4 šarafa ukupno, dok je naš custom made vezan za 10 šarafa koji se vežu sa donje i sa bočne strane na krakove. Pošto je naša honda fwd sada smo imali idealnu priliku da što više tezine prebacimo na prednje osovine, tako smo na traction bar dodali i nosač za akumulator. Nakon svim nadogradnji provjera, varenja napokon smo u rukama imali gotov proizdvod. Da bi ga zaštitili i očuvali dugotrajnost poslali smo ga na ppljeskarenje i plastifikaciju.

Sa tim smo završili još jednu od mnogih etapa na našem trkaćem CRX-u, Fotografije gotovog proizvoda možete vidjeti u nastavku, a ukoliko imate nekih pitanja, pohvala, savjeta ili čak kritika slobodno se javite.
Vaš AMK RacingTeam