Kako prepoznati prvu od druge generacije B16A motora ?
Legendarna B16A masina je prva masina koja je koristila VTEC mehanizam. Pojavila se u JDM DA6/DA8 Hondi Integri RSi/XSi sredinom 1989 g., i u svojoj prvoj varijanti (prva generacija) B16A je generisao 160 ps na 7600 rpm sa maksimalnim obrtnim momentom od 15.5kgm na 7000rpm. Crvena zona do koje se masina bezbijedno vrti je 8000rpm. Kasnije je ova masina migrirala u EF9 Civic i EF8 CRX SiR.
1991 godine, JDM DA6/DA8 Integra RSi/XSi ponovo je prva dobila drugu revidiranu verziju B16A masine. Kompresija je povecana na 10.4 CR malo drugacijim klipovima i agresivnijim bregastim osovinama, druga generacija motora je izbacila 170 ps na 7800 rpm sa max obrtnim momentom od 16.0kgm na 7300 rmp i Red line-om od 8200 rpm. Isto kao i prethodna masina malo kasnije B16A je migrirala u EG6/EG9 Civic i EG2 CRX Del Sol SiR. Ova masine ce ostati u upotrebi i na EK4 Civic Sir na Japanskom i Azijskom tržištu.
Cesto pitanje viđeno na TOVA je kako identifikovati i razlikovati ove dvije izvedbe. Definitivan nacin je da se pogleda unutrašnjost mašine, medjutim jednostavni nacin identifikacije je izgled poklopca glave motora, tacnije na velicinu slova DOHC i VTEC.
U verziji od 160ps, DOHC slova su veca od VTEC slova, dok je obrnuto kod B16A druge generacije koji ima 170ps. Druge indikacije su PGM-FI ploca na usisnoj grani. Prva generacija B16A masine ima ovu plocicu, dok druga generacija nema.
Bez obzira na pomenute razlike TOVA napominje da je ovo brzi i uopsteni vodic za prepoznavanje razlicitih masina, ali ne nuzno i tacan. Prijavljeno je nekoliko slucajeva motornih prostora (half cuts) koji su imali B16A sa poklopcem glave motora od 170ps B16A verzije motora ali ubecenih u EF8 CRX sasiju (sto nije moguce). Takodje, moguce je u DA6/DA8 Integrama pronaci masine sa 170ps ali sa starijim poklopcem glave motora.
Preuzeto sa: asia.vtec.net:
March 1999